אם הגעתם לכאן, רוב הסיכויים שאתם מחפשים חברה מקצועית או מידע מקצועי לגבי ניהול מוניטין באינטרנט ואנחנו מבינים מדוע.
המוניטין ברשת הפך בשנים האחרונות לאחד מהאלמנטים החזקים ביותר ובעלי ההשפעה הגדולה ביותר על החלטת הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים האם לפנות או לא לפנות אל גורם מקצועי זה או אחר.
מוניטין ברשת חשוב לנהל באופן מקצועי, על מנת שלא תהיינה בעיות ברמת חוות דעת שליליות ובכלל, מוניטין שאינו איכותי.
איך עושים את זה? מיד תגלו.
ניהול מוניטין באינטרנט – אתם חייבים את הטובים ביותר
כולם אוהבים לדעת שאוהבים אותם, שהמוניטין שלהם איכותי, שהשם שלהם לא מוכפש.
לצערנו עם כניסת העידן הדיגיטלי לחיינו שיימינג והכפשות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחייהם של כמה וכמה מותגים, אישי ציבור וידוענים וחבל שכך.
היתרון הוא שהעולם החדשני גם מאפשר לנו לטפל בכך ולהחזיר לחיינו את המוניטין שאבד, ויש כמה וכמה דרכים ואופציות.
כאשר אתם מתחילים תהליך של ניהול מוניטין ברשת חשוב שתעשו את מא' ועד ת' ואצל אנשי המקצוע הטובים ביותר.
לא מדובר בסיטואציה שמומלץ לנהל לבד פשוט כי כפי שלאנשי המקצוע את הידע המקצועי בתחום שאתם עוסקים בו, גם לכם לא יהיה את הידע המקצועי בתחום ניהול המוניטין.
כאשר אתם מקבלים חוות דעת שלילית בגוגל כדאי לטפל בכך באמצעים ספציפיים, באופן מדויק ובסבלנות ולא בצורה נמרצת ואינה מקצועית.
בדיוק לשם כך אתם שוכרים שירות מקצועי וברמה גבוהה.
זה לא משנה אם אתם מותג, עסק, ארגון, מוסד ציבורי, אישי ציבור, ידוענים או אנשים פרטיים שפשוט חשוב להם שמם.
לכולם מגיע ניהול מוניטין איכותי כאשר מדובר בשמם הטוב.
איך ניהול המוניטין ברשת עובד?
רגע לפני שאנחנו צוללים אל תוך רזי ניהול מוניטין באינטרנט חשוב שתדעו שאתם לא לבד.
כמעט כולם חווים אחת לכמה זמן ביקורת שלילית זו או אחרת, או הכפשה.
היום כולם, כולל כולם, בכל גיל נמצאים ברשת.
בין אם זה ברשתות החברתיות ובין אם זה בגוגל עצמו.
כך או כך, כולם שם. וכאשר כולם שם רוב הסיכויים שגם הלקוחות שלכם נמצאים שם כדי לדבר עליכם.
השיח עליכם ברשת יכול להיות חיובי, ויכול להיות שלילי, אין באמצע כאן לצערנו.
אם אתם חווים מוניטין שלילי הוא יכול להגיע בשל כמה וכמה סיבות:
- כתבות שאינן איכותיות שפורסמו עליכם כמותג, כאנשים או כחברה.
- תגובות שליליות לפרסומים שונים.
- מענה לא ראוי שנתתם בשירות לקוחות.
- תגובות ברשתות החברתיות.
- ביקורת שלילית בכרטיס הGMB שלכם (גוגל מיי ביזנס).
- דירוג שלילי בפייסבוק.
- דירוג שאינו חיובי באינדקס זה או אחר.
גוגל זוכר הכל, ולטווח מאד ארוך ולצערנו אפשר למצוא לא מעט מידע, גם כזה הקיים בעתונות דיגיטלית, בבלוגים וברשתות.
אם אתם חוששים שהמידע שפורסם עליכם הוא מידע כוזב המעיד על הוצאת דיבה יש איך לטפל בכך ברמה המשפטית, ורצוי לעשות זאת בהקדם על מנת לשמור על שמכם הטוב והאיכותי.
במידה ולא כך הדבר, ישנם כמה צעדים חשובים שאפשר ואף רצוי לבצע על מנת שתוכלו לנקות את שמכם ברשת, לבצע הסרה או דחיקה של תוצאות שליליות בגוגל ובכלל לדאוג לכך שלא יעלו תכנים כאלו שוב:
צרו תדמית איכותית
אחד הצעדים הראשוניים והבסיסיים ביותר לניהול מוניטין ברשת בכלל ולניקוי תוצאות מקוון הוא יצירת תדמית איכותית, רצינית ומקצועית.
המבקשים תדמית איכותית צריכים להתייחס לכל ביקורת וביקורת, וגם לביקורות השליליות יש משמעות ומענה ראוי רציני ומקצועי יכול לתקן גם חוות דעת שליליות.
שכרו אנשי מקצוע
חברות יחסי ציבור בתחום הדיגיטלי ופרסום ידעו לנהל מוניטין מקצועי עבורכם בדרכים שונות ומגוונות.
החברה תיצור עבורכם תכנים במסה גבוהה שתפוזר במיקומים שונים ברשת ותוך כך תדחק את התוצאות השליליות מטה.
במקביל לכך תתבצע עבודה ברשתות חברתיות, בפורומים ובכל מקום בו אפשר להעלות את שמכם הטוב לחיוב ולספר על שירות איכותי, מוצר בהמלצה ועוד.
יש לפעילות זו חשיבות גבוהה שכן פרסום טוב עור מפה לאוזן, וגם בעבודה איכותית מאחורי הקלעים של חברות שפשוט יודעות ומתמחות בניהול מוניטין ברשתות חברתיות בפרט, וברשת בכלל.
נקו תוכן פוגעני
עוד אלמנט של ניקוי תוצאות שליליות הוא ניקיון של תוכן פוגעני.
במידה ואתם כן חווים תגובות שליליות ברמת הפוגענות אין שום סיבה שתסבלו מכך.
דאגו להסיר תגובות שליליות, למחוק אותן במידת הצורך וכמובן אם הן בפלטפורמה המאפשרת זאת.
ואם מדובר על כרטיס GMB או מקום המדורג, פנו אל בעלי האתר או אל המפרסמים ודאגו להסרת התוכן.
השם שלכם חשוב
תארו לעצמכם הכפשה ושיימינג לפני שהגיע אלינו עידן האינטרנט.
האם באמת אפשר היה לעשות משהו בנדון ולהסיר את התוכן? עתונות מודפסת כבר יצאה במאות עותקים ולא מאפשרת מחיקת השיימינג וזה די היה אבוד.
כיום הסיטואציה שונה, כיום אתם יכולים לשנות את המהלך באמצעיים דיגיטליים.
אל תוותרו על המוניטין של השם שלכם.
בין אם זוהי הוצאת דיבה ובין אם מדובר בפרסומים שהם נכונים, אפשר לתקן שם שנפגע, אפשר לתקן מוניטין שלילי ואפשר בהחלט להביא לתוצאות מיטביות אם שמכם נפגע לשווא.
איך בוחרים את אנשי המקצוע המתאימים למשימה?
כשם שאתם בודקים היטב את המוניטין של הרופאים שאתם ניגשים אליהם, המנתחים, הטכנאים או החשמלאים גם כאן מומלץ שתעשו זאת באופן מדוקדק ומדויק.
בקשו חוות דעת, המלצות, ביקורות, דאגו לוודא שאלו אכן אותנטיות ושוחחו עם לקוחות קודמים ולקוחות הווה.
כך תקבלו אינדיקציה מלאה ואיכותית על השירות, המקצועיות ותנו מקום גם לתחושת הבטן שלכם.
כאשר יש לכם את החיבור הנכון והמתאים ללא ספק כל פרויקט שתעשו יצליח.
ביחד, תוכלו להגיע למוניטין חיובי שיחזיק זמן לטווח ארוך ולתוצאות מיטביות.