גוגל היא אחת החברות הגדולות בעולם והיא מציעה מגוון של שירותים ומוצרים לצרכנים ברחבי העולם ובמגוון של נושאים ותחומים.
אחד האלמנטים הפופולריים של גוגל הוא מנוע החיפוש שכולם נמצאים בו, 24 שעות ביממה.
יחד עם זאת, לפעמים חברות או אנשים עשויים להשתמש במנוע החיפוש הזה כדי לפגוע במותג של מישהו אחר על ידי פרסום שלילי.
למרבה המזל, גוגל מציעה כלים לסינון והסרת פרסום שלילי כדי להגן על מותגים ועסקים מפני בעיה זו.
מה זה פרסום שלילי?
פרסום שלילי הוא פעולה שבה חברות או אנשים מפרסמים תוכן שלילי או מביעים דעות שליליות על מותג או עסק באינטרנט בין אם ברשתות החברתיות ובין אם בגוגל, או פלטפורמות דיגיטליות אחרות.
פרסום שלילי יכול לכלול ביקורות שליליות, תגובות שליליות ומאמרים שליליים.
כאשר אתם מבקשים לבצע ניקוי תוצאות שליליות בגוגל מומלץ שלא תעשו זאת לבד, אלא בסיוע של חברה מקצועית שמכירה היטב את התהליך.
גוגל משתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי לזהות תוכן שלילי ולהסיר אותו ממנוע החיפוש.
פרסום שלילי יכול לפגוע במותג שלכם, או בכם באופן משמעותי לטווח ארוך.
ישנם כמה וכמה כלים שאפשר להשתמש בהם בתוך גוגל על מנת להסיר את הפרסום השלילי.
הצעד הראשון הוא לפני הכל לפנות או מטעמכם באופן עצמאי, או באמצעות החברה המקצועית ששכרתם אל מנהלי האתר.
או אל מפרסמי הפרסום השלילי. לשוחח עמם ולנסות לגרום להסרת הפרסום.
במידה וכל אלו לא מסייעים, רק אז מומלץ לגשת אל כלים טכנולוגיים יותר.
איך אפשר להמנע מפרסום שלילי?
כדי למנוע פרסום שלילי, חשוב לבנות מותג חזק ולספק מוצרים או שירותים איכותיים ללקוחות.
מעבר לכך, יש לשמור על יחסים מנומסים, תקינים ואיכותיים עם הלקוחות בשירות לקוחות אונליין ואופליין.
בצעו פעילות ברשתות חברתיות, עקבו אחר התגובות והביקורות המתפרסמות על המותג.
אם ישנן תגובות שליליות אל תמהרו למחק אותן, דונו בהן, שוחחו עם הלקוחות וגרמו להן להסיר את הפרסום השלילי בעצמם.
פרסומים פוגעניים לעומת זאת יש להסיר ללא עוררין.
מומלץ שאדם מתוך המותג יהיה אחראי על ניטור תגובות שליליות על מנת לטפל בהן באופן מהיר ומקצועי.
ניתן לשכור חברת דיגיטל העוסקת בפרסום באופן גורף, על מנת שזו תסייע בבניית קמפיינים פרסומיים חיוביים, ובפרסום המותג באינטרנט.
כך תגדילו את המודעות למותג ותפחיתו את הסיכוי לפרסום שלילי עתידי, או נוכחי אם קיים.
גם תחזוקה ושטפת ועדכון האתר שלכם יכולים לסייע במניעה של פרסומים שליליים, הלקוחות יקבלו מידע עדכני, ביקורות ותגובות על האתר תהיינה יותר אונליין וככל שהאתר מתקדם ואיכותי יותר, התגובות תהיינה טובות יותר.
מאיפה מתחילים הסרה של פרסום שלילי?
על מנת להתחיל תהליך של הסרת פרסום שלילי בגוגל חשוב מאד להיצמד אל מספר סעיפים בסיסיים:
זיהוי הפרסום השלילי
חשוב שתזהו את הפרסום השלילי על מנת שתוכלו לדעת להיכן לפנות.
גם רישום אל כלי ההתראות של גול יוכל לסייע לכם לזהות תוכן שלילי המתפרסם עליכם, ובכך לנטר את הפרסומים השליליים במהירות וביעילות.
פנייה למפרסמים
אפשר לפנות אל המפרסמים באופן ישיר ולבקש להסיר את הפרסום השלילי.
לפנייה זו חשוב להציג את הסיבה להסרת הפרסום, לצרף הוכחות וצילומי מסך ולספק כל מידע נוסף שיכול לסייע בזיהוי הפרסום השלילי.
פרסום של תוכן חיובי
במקביל לכך שאתם מסירים את הפרסום השלילי, חשוב שתפרסמו גם תוכן חיובי ותבנו קהילה חזקה ברשתות החברתיות.
ובכלל, תדאגו לפרסם מאמרים איכותיים וחיוביים על המותג, וזאת על מנת שהתוצאות השליליות יעברו דחיקה לדפים רחוקים יותר בחיפוש.
פעולה זו תפחית באופן משמעותי את הפרסומים השליליים.
דימוי חיובי
שפרו את הדימוי של המותג.
כאשר הלקוחות והציבור רואים את המותג באופן החיובי ביותר סיטואציה שיכולה למנוע באופן משמעותי את הפרסום השלילי בגוגל בכלל, וברשתות חברתיות בפרט.
פרסום תגובות חיוביות ועדויות
פרסום של עדויות חיוביות ברשתות חברתיות, במאמרים, באתר שלכם או בכל מקום בו מתאפשר יכול להביא למודעות חיובית גבוהה ולנטרל פרסומים שליליים.
הסרת פרסום שלילי בגוגל הוא מכורח המציאות, בעיקר בשל העובדה שפרסום שלילי משפיע באופן ישיר על ההצלחה ועל המכירות של המותג.
יחד עם זאת, כפי שציינו, חשוב שלא תבצעו זאת לבד. חברה מקצועית וברמה גבוהה תדע להעניק לכם את התוצאות המיטביות לפרסום חיובי ארוך טווח.
איך למצוא את אנשי המקצוע המתאימים לכם
מציאת אנשי מקצוע מתאימים עשוי להיות משימה מאתגרת, אבל ישנם כמה צעדים שניתן לבצע כדי להגיע בסופו של דבר אל האנשים הכי מתאימים, שיובילו אתכם לתהליך בסופו תהיו מרוצים:
הגדרת הצורך שלכם
הציבו מטרות וצרכים מול אנשי המקצוע, וכך גם תוכלו למצוא את האנשים המתאימים לכם.
ציינו בפניהם באופן מפורט מה אתם רוצים לבצע, מהי הסיטואציה ועד כמה הפרויקט שלכם הוא גדול מבחינת הגדרת הזמנים.
בצעו חיפוש ברשת
רשתות חברתיות כמו LinkedIn, Facebook ו-Twitter יכולות לספק מידע על אנשי מקצוע מתאימים.
ניתן לחפש במקומות מסוימים, לפי תפקיד, ולצפות בפרופילים ובתכנים שלהם כדי לקבל תמונה שלמה יותר.
בנוסף לכך, דאגו לקבל המלצות אותנטיות ברשת בכלל, בקבוצות מקצועיות בפרט.
פנו לחברים לקבלת המלצות
המלצות מאנשים שאתם סומכים עליהם יכולות להביא לתוצאות איכותיות.
דאגו גם לשוחח עם לקוחות קודמים ולקוחות הווה ולקבל אינדיקציה מלאה על האנשים שאותם אתם מעוניינים לשכור לצורך הסרת פרסום שלילי בגוגל ברמה מקצועית גבוהה.
חברה מקצועית תדע להעניק לכם את הליווי האישי והמקצועי הטוב ביותר, לצד שירות אדיב, סבלני ומכיל.
כי אחרי הכל, המוניטין שלכם הוא הדבר הכי חשוב בתהליך לכן אתם צריכים חברה מקצועית שתוכל לבצע ניהול מוניטין באינטרנט ברמה הגבוהה ביותר.